Inderdaad: waarom ook niet? Wij ontdekken of we iets voor je kunnen betekenen en jij ontdekt of je ons ziet zitten. Bel, email of vul onderstaand contactformulier in, dan maken we een vrijblijvende afspraak.

Bezoekadres Groningen

Schoolholm 23D
9711JE Groningen
Nederland

Plan Route

Bezoekadres Eelde

Duinerlaan 26
9761CT Eelde
Nederland

Plan Route

Veelgestelde vragen

  • Wat betekent UI Design?

    Een UI Design, of anders gezegd, User Interface Design is een ontwerp van een website, webshop, app of andere digitale omgeving. Het wordt ook wel de gebruikersomgeving genoemd. Het is de visuele schil waar de gebruiker interactie mee heeft en vormt de verbinding tussen de (eind)gebruiker en het systeem.

    Om een User Interface Design succesvol te maken is het belangrijk om deze zo gebruiksvriendelijk mogelijk te laten functioneren.

  • Waar staat de afkorting SEO voor?

    De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftwel; zoekmachine-optimalisatie. Wanneer je een website of webshop SEO-optimaliseert, scoor je over het algemeen hoger in organische zoekresultaten bij een zoekmachine als Google.

  • Hoe werkt het ontwerptraject van Eye Entertainment?

    Als ontwerper binnen Eye Entertainment mogen we natuurlijk graag ontwerpen. Voordat we echter een spreekwoordelijke ‘schep in de grond’ zetten, zullen we eerst wat voorwerk doen alvorens we met het ontwerpen beginnen.

    Wanneer we uitgaan van een website, webshop of app-ontwerp, zullen we in eerste instantie een debriefing maken om zodoende alle wensen en behoeften in kaart te brengen. We willen bijv. graag weten wat de beoogde doelgroep gaat worden en welke stijlen in de smaak vallen.

    Vervolgens gaan we aan de slag met het conceptontwerp van een hoofdpagina. In de meeste gevallen betekend dit dat we een conceptontwerp zullen opleveren van de homepage van een website of webshop. Vaak zitten de meeste stijlelementen in dit soort pagina’s en kunnen we op basis daarvan de rest van de pagina’s aanvliegen. Pas zodra wij én de klant tevreden zijn over het resultaat, zullen we een verdere vertaling maken naar de overige pagina’s zoals contentpagina’s, productoverzichtspagina’s, productdetailpagina’s etc.

    Zijn we met z’n allen tevreden over het gehele ontwerp, dan starten we de ontwikkelfase.

  • Welk contentbeheersysteem (CMS) moet ik gebruiken?

    Welke type contentbeheersysteem (CMS) je moet gebruiken hangt vaak af van het type website die je wilt ontwikkelen. Onderstaand de veel voorkomende opties:

    WordPress
    In de basis ontwikkelen we bedrijfs- of diensten websites welke geen te verkopen producten bevatten binnen WordPress. Hierbij kiezen we niet voor het installeren en aanpassen van aangekochte thema’s, maar ontwikkelen we deze zelf om zo de beste en snelste klantervaring te kunnen bieden.

    WordPress WooCommerce
    Wil je graag een webshop die minder dan 500 producten bevat? Dan kun je prima gaan voor een WordPress Woocommerce webshop. De budgettaire instapdrempel ligt in dit geval lager dan bijv. een Magento.

    Magento (2)
    Wil je een shop met meer dan 500 producten? Kijk dan eens naar de opties voor Magento 2. Magento is een krachtig CMS voor grote webshops welke specifiek bedoeld is voor grote aantallen. Hierbij zijn vooral productbeheer in grote aantallen een stuk toegankelijker dan bijv. bij WooCommerce.

  • Wat gebeurd er in een functioneel ontwerp ?

    Wanneer we een functioneel ontwerp maken van een te ontwikkelen website, webshop of app, zullen we concreet gezegd alle functies op papier zetten. Over het algemeen gaan we over tot het maken van een functioneel ontwerp zodra de complexiteit van een website, webshop of app dermate hoog is, dat dit daadwerkelijk wat toevoegt. Zodoende krijgen we een overzicht van alle functies die ontwikkeld moeten worden en welke een relatie met elkaar hebben.

  • Wat betekent UX Design?

    Een UX Design, of anders gezegd, User Experience Design en in het Nederlands vertaald, ontwerpen van de gebruikerservaring. De gebruiker is in dit geval degene die gebruik maakt van de website, webshop, app, dienst of service. Tijdens het gebruik ontstaat bij de gebruiker een positieve, negatieve of neutrale ervaring.

    Anders dan bij een UI Design, speelt bij een UX Design onderzoek een grotere rol. Een goede UX Designer kruipt in de huid van een eindgebruiker en probeert een zo logische en gemakkelijke flow te maken van hetgeen wat de gebruiker moet gebruiken. Een UX Design is trouwens niet uitsluitend bedoeld voor online diensten. Een UX Design kan ook offline worden gebruikt voor het optimaliseren van werkprocessen of diensten.

  • Wat zijn Wireframes?

    Wireframes zijn de bouwtekeningen van een website, webshop of app. We tekenen de beschreven functionaliteiten uit zodat je precies weet welke functies je waar op de website kunt verwachten. Door tijd in te ramen voor het maken van een wireframe, kun je op langer termijn tijd besparen omdat je dan al vroeg in het proces wijzigingen kan doorvoeren. Dit zal over het algemeen in het ontwerp of ontwikkeltraject kostbaarder zijn.

  • Wat is Magento?

    Magento is een beheersysteem bedoeld voor de (vaak) wat grotere webshops. Magento heeft een grote ontwikkel community die allerlei plugins ontwikkelen.

  • Wat zijn de voor- en nadelen van een maatwerk Wordpress website?

    Een maatwerk WordPress website heeft vele voordelen, maar natuurlijk ook enkele nadelen ten opzichte van een voor opgezet thema. Onderstaand een opsomming waar je in ieder geval rekening mee kan houden:

    Voordelen
    1. Je kan een website precies zo ontwerpen als hoe jij dit wil. Dit draagt sterk bij aan het uniek maken van je website of webshop of het bieden van de best mogelijke gebruikerservaring voor de bezoeker.
    2. Over het algemeen een snellere website. Bij voor aangekochte thema’s wordt vaak gebruik gemaakt van ontzettend veel overhead aan plugin’s en functionaliteiten.
    3. Betere vindbaarheid in Google door snellere website. Google baseert haar indexatie namelijk mede door de snelheid van de website.

    Nadelen
    1. Hogere investering. Maatwerk vereist meer handwerk wat resulteert in meer ontwikkeltijd en dus een hogere investering.

  • Wat zijn de voor- en nadelen van aangekocht Wordpress Thema?

    Het gebruiken van een reeds ontwikkeld WordPress thema kan voordelen hebben, maar heeft ook zeker enkele nadelen. Onderstaand een opsomming waar je in ieder geval rekening mee kan houden:

    Voordelen
    1. Relatief snel opgezet doordat het ontwerp reeds bekend is. Hierdoor hoef je feitelijk alleen content toe te voegen.
    2. Goedkoper. Via een website als Themeforest is een thema voor een relatief laag bedrag aangeschaft.

    Nadelen
    1. Je bent gebonden aan het ontwerp van het thema. Aanpassingen hieraan kunnen soms veel tijd vergen.
    2. Over het algemeen bevatten voor aangekochte thema’s een overhead aan functionaliteiten. Hierdoor kunnen ze trager werken.
    3. Doordat ze trager werken, scoort de website minder goed in Google.

  • Hoe werkt het ontwikkeltraject van Eye Entertainment?

    Ons ontwikkeltraject starten we over het algemeen na afronding van de ontwerpfase. Na de ontwerpfase weten we precies wat er ontwikkeld moet worden en hoe dit er uit moet komen te zien.

    We zullen de te ontwikkelen zaken opdelen in kleine tussenopdrachten / ‘sprints’ om het overzicht te bewaren. Tijdens de ontwikkeling werken we op onze eigen afgeschermde ontwikkelserver. Zodra we voldoende sprints hebben afgerond en het project technisch in een toonbare staat verkeerd, zul je toegang krijgen tot onze ontwikkelomgeving. Zodoende kunnen tussentijdse sprints uitvoerig worden getest en kan content eventueel al worden toegevoegd.

    Zodra we helemaal tevreden zijn over de technische werking van het eindproduct, kan deze naar de live-omgeving gemigreerd worden.

  • Wat is zoekmachine optimalisatie?

    Met zoekmachine-optimalisatie, maak je feitelijk je website gebruiksvriendelijk voor zoekmachines zodat deze gemakkelijker geïndexeerd kan worden. Google hanteert een aantal vaste speerpunten voor een optimale indexactie. Enkele daarvan zijn:

    1. Bevatten teksten voldoende hoofdkoppen, tussenkopjes, woorden.
    2. Is er een sitemap aanwezig.
    3. Zijn afbeeldingen / video’s voldoende gecomprimeerd.
    4. Is de achterliggende code zoveel mogelijk ‘geminified’, zodat deze zo min mogelijk tijd nodig heeft om in te laden.
    5. Is de server snel genoeg.
    6. Worden er geen onnodige javascripts geopend voordat de website getoond wordt.
    7. Is er een mobiele website (responsive) aanwezig.

    Via de tool Google Page Speed kun je bekijken of je website voldoet aan o.a. bovenstaande zaken.

  • Hoe kom ik bovenaan in Google?

    Dit is een vraag die natuurlijk elke website-eigenaar wil weten. Hoe kom je bovenaan in Google. Helaas is dit niet met één direct antwoord te beantwoorden. Uiteraard kun je met veel geld een hoop bereiken op het gebied van zoekmachine-advertenties. Maar dit is natuurlijk niet altijd voorhanden. Zaken die je in ieder geval kunt oppakken zijn onder andere de volgende:

    1. Is je content uniek en relevant
    2. Bevatten teksten voldoende hoofdkoppen, tussenkopjes en woorden.
    3. Wordt content regelmatig ververst met actuele zaken
    4. Is de server snel genoeg.
    5. Wordt je regelmatig op andere relevante websites benoemd?
    6. Is je bezoekersstroom groot genoeg?
    7. Zijn afbeeldingen / video’s voldoende gecomprimeerd zodat deze snel ingeladen kunnen worden.
    8. Is er een sitemap aanwezig.
    9. Is de achterliggende code zoveel mogelijk ‘geminified’, zodat deze zo min mogelijk tijd nodig heeft om in te laden.
    10. Worden er geen onnodige javascripts geopend voordat de website getoond wordt.
    11. Is er een mobiele website (responsive) aanwezig.

    Zoals je ziet zijn een aantal van deze zaken niet alla minuut op te pakken en hebben sommige zaken vooral tijd nodig. De aanhouder wint!

  • Wat is Google Analytics?

    Google Analytics is een handig meetinstrument om de bezoekersstroom van je website te analyseren. Waar komen ze vandaag, hoe lang blijven ze op bepaalde pagina’s hangen en welke pagina’s worden als relevant en irrelevant worden bestempeld.

  • Wat houdt conversie in?

    Conversie is een belangrijk meetpunt om te zien of je bezoekers daadwerkelijk overgaan tot kopen, een offerte aanvragen of contact opnemen. Conversie wordt vaak uitgedrukt in percentages. Hoe hoger deze ligt, hoe efficiënter je website of webshop in elkaar steekt.

  • Heeft het schrijven van blogs / nieuwsartikelen zin?

    Het schrijven van blogs en nieuwsartikelen kan soms een tijdrovend klusje zijn. Vooral als het niet in je systeem zit. Voegt het schrijven van dit soort artikelen dan áltijd iets toe aan je website of webshop? Nou, niet altijd. Belangrijk is om relevantie in acht te nemen. Sluiten je geschreven blogs en artikelen niet voldoende aan bij je website, dan zullen deze niet perse gaan helpen bij de indexatie van je website.

  • Waar let een tekstschrijver voor het web op?

    Een tekstschrijver kan een grote toevoeging zijn om je geschreven content kwalitatief een boost te geven. Niet alleen komt het gebruik van de juiste grammatica professioneler over. Ook het kopgebruik, alinea’s, tone-of-voice draagt bij aan de uniekheid van je geschreven content.

  • Wat is een contentkalender?

    Een contentkalender kan gebruikt worden om houvast te geven aan het schrijven van content. Zo kun je er voor kiezen om elke 2e dinsdag van de maand een nieuwsbrief te publiceren of structureel elke donderdag een diepte-artikel te publiceren. Het geeft een handvat om consistent om te gaan met je publicaties.

Neem contact op

Neem contact op

Terug